„Horizon: Zero Dawn“ apžvalga: šedevras, priverčiantis Jūsų kompiuterį prakaituoti

Paskelbė:   Rokas Gaidys | 2020-08-30
„Horizon: Zero Dawn“ apžvalga: šedevras, priverčiantis Jūsų kompiuterį prakaituoti
0 Pasidalinimai
272 Peržiūros

Panašu, kad vadinamieji „konsolių karai“ eina į pabaigą, nes pastaruoju metu kūrėjai savo senesnius žaidimus kelia ir į konkurentų platformas. Vienas iš to pavyzdžių yra „Sony“, kuris visai nesenai „Death Stranding“ padarė prieinamą ir asmenių kompiuterių naudotojams, o ir ateityje planuoja taip pat padaryti su „God of War“, „Uncharted 4: Thief‘s End“, kurie šiuo yra prieinami tik su „PS4“. 2017 metų „Horizon: Zero Dawn“ buvo vienas iš pretendentų laimėti metų vaizdo žaidimo titulą, tačiau metų pabaigoje pasirodęs „Nintendo“ projektas „The Legend of Zelda: Breath of the Wild“ pasieemė šią garbę. Taigi jeigu nesate žaidę šio žaidimo „PS4“ versijos, tai žinokite, kad praradote tikrai nemažai. Būtent ją dabar ir apžvelgsime.

Žaidimo istorija

Veiksmas vyksta tolimoje ateityje. Žmonija buvo priversta sugrįžti į akmens amžiaus laikus, po to kai jų pačių ištobulintos technologijos sukilo prieš juos. Robotai ir įvairios milžiniškos mašinos dabar klaidžioja po pasaulį lyg laukiniai žvėrys, kurių kiekviena turi unikalias savybes ir yra sudarytos iš unikalių dalių, kurios gali padėti žaidimo herojai tobulėti. Istorija rutuliojasi prabėgus šimtui metų po paminėtųjų įvykių ir mums yra suteikiama galimybė įsikūnyti į pagrindinę heroję Aloy, kuri užaugo ištremta ir atskirta nuo savo genties teritorijos pakraštyje, tačiau vos per kelias akimirkas tampa svarbiausiu asmeniu visame gimtąjame regione ir jai pagaliau yra suteikiama išskirtinė galimybė sugrįžti į namo. Tačiau viskas nėra taip paprasta ir tai pasireiškia dar pačioje žaidimo pradžioje, kai jos gimtąjį kaimą užpuola priešai, kurie yra šiek tiek įvaldę „senosios“ civilizacijos technologijas. Herojės pagrindinė užduotis yra sustabdyti priešų invaziją ir suprasti kas skatina mašinų agresiją žmonių atžvilgiu.

„Zero Dawn“ grafika

Žaidimo vaizdai išskiria „Horizon: Zero Dawn“ nuo kitų „RPG“ stiliaus projektų. Milžiniškas pasaulis yra pripildytas „senosios“ civilizacijos liekanų, kurias po mažu baigia atsikariauti gamta, kurioje yra gausu milžiniškų mašinų- robotų. Kiekviena žemyno dalis tarsi pasakoja atskirą istoriją, kuriai daro įtaką regiono reljefas (dykumos, ledynai, miškai, ežerai ir t.t.). Žinoma, kiekviena teritorija yra užpildyta atitinkamomis mašinomis (mechaniniais elniais, krokodilais ar net milžiniškais dinozaurais).  Įspūdingas gamtos ir technologijų derinys sukuria įsimintinus vaizdus, kuriuos tobulai atvaizduoti galima stacionariuose kompiuteriuose, kurie turi ženkliai didesnius techninius resursus ir galimybes, palyginus net su „PS4 Pro“ sistema, kuri yra daugiau nei 2 metų senumo. Taigi žaidimas žiūris daug gražiau ir įspūdingiau ant stacionaraus kompiuterio, kuris suteikia techninės galimybės reguliuoti įvairius grafikos elementus ir pasidaryti jį taip, kaip žaidėjui yra patogiausia.

„RPG“ elementai

„Zero Dawn“ yra vadinamojo atviro pasaulio projektas, o tai reiškia, kad žaidėjai nėra priversti žaidimą žaisti viena monotoniška tvarka. Misijas bei istoriją jie gali vystyti paeiliui ar tiesiog jiems priimtiniausiu būdu. Kaip ir beveik kiekviename tokio stiliaus žaidime, palaipsniui veiksmas tampa monotoniškas bei nuspėjamas, tačiau besiformuojanti tuštuma yra puikiai užpildoma su unikaliomis mašinomis, „senovės“ tuneliais, dar kitaip vadinamais altoriais ir t.t. Lankas ir ietis yra pagrindiniai herojės ginklai, kurie jai leidžia išgyventi šiame laukiniame pasaulyje. Juos galima tobulinti su atitinkamų mašinų sudėtinėmis dalimis arba tiesiog išmokti naujų įgūdžių, kurie leistų juos geriau valdyti. Pasaulyje gausu įvairių milžiniškų priešų, kuriuos nugalėti galima paslapčiomis ar tiesiog žaidžianti labai agresyviai. Tačiau kartais sėlinimas ir situacijos stebėjimas, priešų analizė padeda lengviau nugalėti ne tik mašinas, bet ir žmones. Pagrindiniai elementai yra tokie pat kaip ir daugelyje tokio žanro žaidimų, o mums telieka pasirinkti kaip mes norime juos panaudoti.

Žaidimo valdymas

Pažaidus „Horizon: Zero Dawn“ su PS4, o po to perėjus prie pelės ir klaviatūros žaidimas tarsi pasidaro žymiai patogesnis, šaudymas su lanku taiklesnis, o su laiku „Reddit“ ir „Youtube“ platformose turėtų atsirasti ne mažai vaizdo įrašų su vadinamais „trickshot‘ais“. Taip pat taiklumui padeda ir didesnis „FPS“ dažnis, kuris „PS4“ siekia tik 30, o „Steam“ versijoje yra neribojamas. Žinoma, žaidimą galima valdyti ir su tradiciniu „PS4“ pultu ar kokia kito gamintojo įranga, bet čia jau priklauso nuo Jūsų poreikių.

Apibendrinant apžvalgą galima teigti, kad „Horizon: Zero Dawn“ yra žaidimas, kuris yra savaip unikalus, o su galingu kompiuteriu jis atrodo tik geriau. Įspūdingi post- apokaliptinio pasaulio vaizdai ir kovos su milžiniškomis mašinomis tikrai paliks neišdildomą įspūdį. Žinoma labai daug kas priklauso nuo kompiuterio galimybių, taigi žemiau pateikiame minimalius ir rekomenduojamus sistemos reikalavimus:

Minimalūs sistemos reikalavimai:

  • 64-bit procesorius ir operacinė sistema
  • OS: Windows 10 64-bits
  • Procesorius: Intel Core i5-2500K@3.3GHz arba AMD FX 6300@3.5GHz
  • Operatyvioji atmintis: 8 GB RAM
  • Vaizdo plokštė: Nvidia GeForce GTX 780 (3 GB) arba AMD Radeon R9 290 (4GB)
  • DirectX: 12 karta
  • 100 GB laisvos vietos

Rekomenduojami sistemos reikalavimai:

  • 64-bit procesorius ir operacinė sistema
  • OS: Windows 10 64-bits
  • Procesorius: Intel Core i7-4770K@3.5GHz arba Ryzen 5 1500X@3.5GHz
  • Operatyvioji atmintis: 16 GB RAM
  • Vaizdo plokštė: Nvidia GeForce GTX 1060 (6 GB) arba AMD Radeon RX 580 (8GB)
  • DirectX: 12 karta
  • 100 GB laisvos vietos


Parašyti komentarą