Nesenai vykusiame „E3“ renginyje beveik visi
žaidimų leidėjai norėjo kalbėti apie žaidimų prenumeravimo modelį, bet net ir
patys didžiausi industrijos žmonės mano, kad nesėkmių išvengti nepavyks. Norint
išsiskirti iš minios, žaidimų kūrėjai gali pasirinkti neįprastą kelią ir
gaminti inovatyvius žaidimus bei eksperimentuoti.
„EA“ vyresnysis viceprezidentas Mike Blank yra
atsakingas už įmonės žaidimų prenumeratų paslaugas ir vienas iš tų, kuris
abejoja šios idėjos ateitimi. „EA“ prenumeratos paslauga, „Origin Access
Premier“ laikoma viena geriausių šiuo metu veikiančių tokio tipo platformų.
Panašiai kaip „Netlifx“ ar „Hulu“, „Origin Access Premier“ surenka krūvą
žaidimų iš „EA“ partnerių ir siūlo juos savo prenumeratoriams už 15 dolerių per
mėnesį.
Ši suma yra kiek daugiau negu „Netlifx“ ar „Hulu“
prenumerata, tačiau lyginant su kitomis žaidimus siūlančiomis platformomis, 15
dolerių yra įprasta. „Ubisoft“ taip pat ruošiasi paleisti tokią paslaugą
rugsėjį, o numatyta kaina – tie patys 15 dolerių per mėnesį. Taip pat derėtų
nepamiršti individualių atvejų, kaip kad „Blizzard“ šedevro „World of
Warcraft“.
Pasak Mike Blank, tokių paslaugų yra per daug,
nepaisant to, kad iniciatyva inovacijoms ir eksperimentams yra teigiamas
dalykas. Problema tame, kad dalis šių paslaugų neišvengiamai žlugs. Didžioji
dalis įmonių dar tik pradeda savo kampanijas. Leidėjai turi laiko susigaudyti
kas vyksta, bet visa žaidimų industrija eina link to, kad mėnesinės
prenumeratos taps norma, o rinka bus perpildyta.
„Šiuo metu 50 skirtingų platformų dar nėra“ – sakė
Blank. „Jeigu pasieksime ta ribą, žaidėjai turės rinktis. O tai reiškia, kad
dalis iš mūsų klestės, o dalis bus priversti ieškoti kitų būdų kaip uždirbti
pinigus."
Blank nėra vienintelis žmogus, turintis tokią
nuomonę. Vienas „Xbox“ vadovų, Phil Spencer, teigia nematantis galimybių, kaip
100 skirtingų įmonių gali tikėtis iš to pragyventi. Leidėjai ir platformos
kovos dėl vartotojų mėnesinio biudžeto, kurį jie skiria pramogoms.
„Kai pradėjau dirbti „EA“ ir bandžiau įtikinti
įmonę imtis šio modelio, jutau nerimą ir susirūpinimą" – teigia Blank. Jis
taip pat pridėjo, kad prieš 5 metus įmonės viduje buvo bandoma prastumti
transliavimo strategiją. „Mes manome, kad pasaulis juda link mėnesinių
prenumeratų paremto paslaugų modelio, o tai matoma visur. Visos likusios
industrijos aplenkė žaidimus.“
Žaidimų industrija vis dar bando išsiaiškinti, kas
labiausiai priimtina patiems žaidėjams. Blank su savo komanda prieš 5 metus
nustatė, kad santykiai tarp žmonių, kurie žaidžia žaidimus ir įmonių, kurios
juos kuria, pasikeitė. Kiekvienas nori išgauti kuo daugiau vertės iš savo
pinigų, o prenumeratų paslaugos leidžia žaidėjams mėgautis naujausiais
žaidimais ir tuo pačiu išbandyti tuos, kurie egzistuoja jau senai, arba grįžti
prie kažkada žaistų žaidimų.
„EA“ pirmauja šiose lenktynėse dėl to, kad jau
kurį laiką renka informacija apie tai, ką žaidėjai nori ir nenori matyti. Pasak
įmonės, prenumeratoriai nori turėti prieigą prie naujų žaidimų apie kuriuos
kalba visas pasaulis, bet tuo pačių išbandyti senesnius žaidimus. Visa tai
sukuria galimybę leidėjams suteikti šansą žaidimams, kurie kitokiu atvejų būtų
per daug rizikingi. (Verta paminėti, kad egzistuoja „EA Originals“, bendrovė,
kuri yra atsakinga už indie žaidimų
leidimą).
Tai yra „Netflix“ strategija – pagrindinis
dalykas, dėl kurio taip džiaugiasi Blank. Dabar žmonės žaidžia kompiuterinius
žaidimus kaip niekad anksčiau paprasčiausi dėl to, kad tie žaidimai apskritai
egzistuoja ir nieko nekainuoja. Vietoj to, kad kurti tokius žaidimus kaip „Read
Dead Redemption 2“, kurie privalo būti komerciškai sėkmingi, žaidimų kūrėjai
gali būti garantuoti dėl pastovių pajamų nuo mėnesinių prenumeratų, ir
susikoncentruoti ties kūrybiškumu. Juk ir „Netflix“ tarp kiekvieno naujo
„Stranger Things“ sezono išleidžia nenusisekusį filmą ar serialą. Toks pats
likimas gali ištikti ir kompiuterinius žaidimus.
„Prenumeratos vertė priklausys nuo to, kiek
žaidėjams siūlomos paslaugos juos sudomins. Jei pasiūlymai įdomūs ir nauji,
žaidėjai bus linkę pratęsti prenumeratą. Manau, kad mūsų kuriami žaidimai
atitiks kiekvieno lūkesčius" – sakė Blank.
Laimingi žaidėjai nuspręs, koks likimas laukia
platformos. „Ubisoft“, „Microsoft“, „EA“, ar bet kuri kita įmonė privalės atkreipti
dėmesį į šią detalę jeigu jie nori pritraukti klientą, kurio laikas ir
biudžetas yra riboti.
„Jei sudominti nepavyks, idėjos teks atsisakyti.
Pinigai ant medžių neauga. Patys vartotojai nusprendžia, kur leisti savo
uždirbtus pinigus. Juk egzistuoja daug skirtingų industrijų, tad natūralu jog
kiekvienas rinksis tą, kuri yra pati įdomiausia“ – teigė Blank.
Blank tiki „Origin Access Premier“ sėkme. Tą pačia
nuomonę turi „Game Pass“ bei „Ubisoft“ vadovai. Šiuo metu vykstantis karas tarp
transliavimo paslaugas siūlančių įmonių yra tai, ko kompiuterinių žaidimų
mėgėjai gali tikėtis už kelių metų.