Lenktynių vaizdo žaidimai nėra kažkokia didžiulė ir dar niekur neregėta naujiena, nes pirmieji jų pasirodė dar praėjusio amžiaus septintajame dešimtmetyje, tačiau kiekvienais metais tobulėjančios technologijos kiekvieną kartą pasiūlo kažką įdomesnio. Užtenka pažvelgti į paskutinius metus, tai yra „Forza Horizon 5“, praėjusią savaitę pasirodęs „Grid Legends“ ar dar vasarą pristatytas „F1 2021“ ir nesunku suprasti, kad galimybių virtualiai išbandyti naujausius bei greičiausius bolidus pasaulyje tikrai netrūksta. Dabar atėjo „Sony“ eilė ir po daugiau nei ketverių metų pertraukos dienos šviesą pagaliau išvysta naujausias vienos iš „PlayStation“ lenktynių franšizių atstovas „Gran Turismo 7“.
Jeigu bent truputį domitės lenktyninių simuliatoriais, tai tikriausiai žinote, kad šiemet „Gran Turismo“ franšizė švenčia savo 25-ąjį gimtadienį, o tai tikrai nėra mažai. Dar 1997-aisiais šis žaidimas pasirodė Japonijoje pirmiesiems „PlayStation“ kompiuteriams ir kaip tais laikais buvo įprasta, tik po beveik pusės metų pasiekė senąjį žemyną. Atsižvelgiant į daugiametę sėkmę, dabar jau galima drąsiai teigti, kad ši franšizė yra tokia pat neatskiriama nuo „Sony“ konsolių kaip ir „God of War“, „Uncharted“ ar „Ratchet & Clank“.
Aštuntosios (nes septintasis kartas buvo „Gran Turismo: Sport“) dalies kūrėjai žadėjo tikrai daug, tiksliau, daugybę naujų galimybių lenktynių mėgėjams. Tai yra žaibiškus užsikrovimus su naujuoju „PS5“ konsolėse įmontuotu standžiuoju disku, „3D Audio“ bei „raytracing“ technologijas ar „DualSense“ pulto teikiamus privalumus. Pasak jų, būtent pastarasis priedas leis puikiai įsijausti į trasą, automobilių judėjimą asfaltu ir t.t.. Ar šie pažadai bus ištesėti pabandysime apžvelgti, nes draugai iš „PlayStation“ mums parūpino išankstinę šio žaidimo kopiją.
Žaidimo istorija
Gerai, galbūt „Gran Turismo 7“ yra pritaikytas žaisti ir vienam, ir internete, tačiau greičiausiai jis labiausiai suspindi pastarajame režime. Žinoma, kad čia yra lenktynės, kurios kurtos tam, kad atrodytų kaip įmanoma realistiškiau ir viskas su tuo tikrai yra gerai, tačiau dažnai kelia pakerta kita žaidimo dalis, tai yra misijos bei vairavimo mokykla, kurios atrodo kaip paprasčiausias laiko gaišimas. Blogiausia tai, kad nuo jų niekur nedingsi ir jas praeiti reikia norint progresuoti. Aišku, jog galima išmokti valdyti specifinius automobilius įvairiausiose situacijose, tačiau kai reikia lenktyniauti 60-ųjų „Fiat 500“, kuris prieš įkalnę tik lėtėja, tai darosi ne taip malonu. Dėl to nereikėtų pergyventi, nes tai tikrai nėra didžiulė viso stimuliatoriaus dalis, o ir po to žaidėjai yra apdovanojami įspūdingais bolidais, tačiau visas dėmesys čia yra skiriamas Šiaurės Amerikos, Europos ir Azijos žemynams, kuriuose galima rasti pačių ikoniškiausių pasaulio trasų.
Aišku, kad čia svarbiausia yra automobiliai. Pavyzdžiui, „Gran Turismo Sport“ buvo galima rinktis tik iš daugiau nei 150-ies opcijų, o jau „Gran Turismo 7“ leidžia išbandyti daugiau nei 400 įvairiausių modelių. Aišku, kad šie skaičiai tikrai neskamba taip įspūdingai, kaip kokioje „Forza“, bet vis tiek tai yra ganėtinai neblogai. Nuo klasikinių praėjusio amžiaus vidurio automobilių, pirmųjų sportinių hečbekų iki prototipinių „superautomobilių“ – tikrai bus galima atrasti, ką galima pavairuoti.
Kitas ganėtinai įdomus aspektas yra tai, kad nors ir nėra pasakojama kažkokia kino filmo verta istorija (kaip kokiame „Need for Speed“), bet ji tikrai turėtų patikti automobilių entuziastams. Kiekvienas atrakintas bolidas turi savąją istoriją ir kolega, su kuriuo teks praleisti daugybę laiko, Luca tikrai ją papasakos. Aš, kaip beveik nieko apie tokią techniką nesuprantantis, tikrai sužinojau įdomių faktų apie visą automobilių raidą. Mano manymu, iš istorijos ir nereikėjo tikėtis kažko daugiau, nes vis dėl to, tai yra lenktynių simuliatorius.
Žaidimo grafika
Galbūt ir sunku ginčytis, kad naujausias „Polyphony Digital“ projektas „Gran Turismo 7“ yra vienas iš geriausiai atrodančių lenktynių simuliatorių visoje vaizdo žaidimų rinkoje, tačiau galima pastebėti ir nemažai trūkumų. „PlayStation 5“ nuolatos palaikomi 60 kadrų per sekundę maksimalia raiška vis tiek pareikalauja savo, nes nors automobiliai atrodo tiesiog nepriekaištingai, bet dėl to nukenčia visa kita, o ypač tai, kas matosi už trasos ribų (medžiai, žiūrovai ir t.t..). Pastarieji tikrai neatrodo taip nepriekaištingai ir kartais susidaro įspūdis, kad tai nėra 2022-ųjų metų žaidimas, o labiau kokių 2010-ųjų, bet jeigu tai netrukdo, tai visa kita tikrai atrodo tikrai neblogai.
Žinoma, kad tai yra viso labo maži trūkumai, kurie labai neužkliūna, o tik kartais pabado akis. Visas dėmesys čia yra skirtas patiems automobilių modeliams, kurie atrodo labai dailiai: kiekviena smulkiausia išorės ir interjero detalė čia yra tiksliai atvaizduota, o blizgūs paviršiai tarsi parodo, kur buvo sutelkti visi „PlayStation 5“ konsolių techniniai pajėgumai. Taip pat verta paminėti šešėlius ir įvairiausias oro detales, pavyzdžiui, lietų, kuris suteikia dar daugiau realistiškumo.
Kaip ir beveik visuose „PlayStation 5“ ekskliuzyvuose, taip ir „Gran Turismo 7“ žaidėjams yra suteikiama galimybė rinktis, kurį žaidimo grafinį aspektą geriau maksimizuoti. Žinoma, čia opcijų nėra tiek daug, nes yra tik du galimi variantai, tai yra kadrai per sekundę arba paaukoti juos ir prisidėti „Raytracing“ funkciją, kuri ženkliai pagerina visą automobilių išvaizdą. Žaidžiant, tai tikrai nėra juntama labai smarkiai, todėl rekomenduočiau rinktis antrąjį variantą, nes ir taip yra gaunama 60 kadrų per sekundę ir to pilnai pakanka.
Žaidimo eiga ir valdymas
Turbūt čia „GT7“ sublizga labiausiai, nes didžioji dalis tikrai nori ne žiūrėti į kažkokius vaizdus, o pajausti tikrą vairavimo malonumą ir „PlayStation 5“ tai sąlyginai padaro. Pirmiausia, reikėtų pakalbėti apie patį „DualSense“ pultą, kuris čia leidžia įsijausti į trasą (kaip ir teigė kūrėjai). Pavyzdžiui, važiavimas trasos pakraščiu yra jaučiamas per įvairiausias vibracijas ir jų tikrai yra daug. Dar geriau yra tai nėra daroma bet kaip, o tik per specifines pulto vietas. Žinoma, kad „L2“ ir „R2“ klavišai nepakeis tikrų automobilio pedalo, tačiau jų kartais kuriamas skirtingas pasipriešinimas taip pat padeda.
Pagrindiniu smuiku čia yra grojama internetiniu ir įprastu režimais, tačiau mano dėmesys buvo sutelktas tik į pastarąjį. Kaip ir visada, pirmiausia yra duodamas automobilis, kuriuo įspūdingų rezultatų nepademonstruosi, nes „Honda Fit Hybrid ‘14“, „Toyota Aqua S ‘11“ ir „Mazda Demio XD Touring ‘15“ tikrai daugeliui neskamba labai patraukliai, bet ganėtinai greitai galima ir pasiekti rimtesnius viso pasaulio gamintojų modelius.
Kiekvienas iš daugiau nei 400 automobilių turi ne tik savitą išvaizdą, bet ir savitą valdymą. Aišku, kad tai nėra didžiulė naujiena ir tai buvo demonstruojama jau tūkstantmečio pradžioje, tačiau čia akivaizdu, jog yra demonstruojamas aukštesnis lygis. Bolidus galima savaip tobulinti ir čia nėra kalbama tik apie tai kaip jie atrodys, bet ir kas pasikeis po variklio dangčiu. Padangos, sportiniai stabdžių diskai ar net turbinos į išorę išmetamas oras pagal apsukas gali suteikti daugiau laisvės maksimaliai išnaudojant visas bolido galimybes. Žinoma, kad viską reikia iš pradžių atsidaryti, praeiti įvairias misijas bei treniruotes, o galų gale reikiamas detales nusipirkti ir taip susikurti savąjį „žvėrį“, kuris dominuos lenktynių trasoje. Būtent su padangomis ir buvo vienas iš didžiausių netikėtumų, nes skirtumas tarp minkšto mišinio padangų ir lietui pritaikytų gali nulemti rato laiką net keliasdešimt sekundžių.
Verdiktas
„Gran Turismo“ yra franšizė, be kurios greičiausiai ir „PlayStation“ nebūtų sumušęs pardavimų rekordų, ir yra suprantama, kad „Sony“ daugybę dėmesio skiria būtent jai. Pagrindiniai konsolių konkurentai kas metus arba bent du išleidžia naują „Forza“, todėl akivaizdu, kad ir kitų žaidimų kompiuterių savininkai nori turėti kažką išskirtinio iš lenktynių žanro, ir kuo galėtų didžiuotis aukštai pakeltomis galvomis. Jeigu esate lenktynių mėgėjas ir turite „PlayStation 5“, tai „GT7“ yra „must have“ projektas, tačiau jeigu nekenčiate panašių žaidimų, tai čia tikrai nieko naujo neatrasite. Galbūt „Gran Turismo 7“ nėra toks įspūdingas kaip koks „Forza Horizon 5“, tačiau jame taip pat nestinga savotiškų privalumų.
Kiekvienas automobilis bei kiekviena lenktynių trasa turi savas specifikas, todėl tinkamas pasirengimas čia taip pat svarbus. Tokie ir turi būti lenktynių simuliatoriai, nes kiekviena, net ir mažiausia, smulkmena gali neigiamai paveikti lenktynių baigtį. Žinoma, kad visi „DualSense“ pulto teikiami privalumai ženkliai labiau įtraukia į patį žaidimą, tačiau dabar tai „PlayStation 5“ konsolėse nėra kažkokia niekur negirdėta ir neregėta naujiena. Galima sakyti, kad tai jau tapo vienu iš labiausiai iš konkurentų išskiriančių bruožų ir nepanašu, kad bus nustota tai naudoti ateityje.
Tai nėra kažkoks kupinas veiksmo ir neretai su elementaria logika susipykstantis „Need for Speed“, o labiau ramus, daugybės susikaupimo reikalaujantis žaidimas, kuris pratestuos „lenktyninkų“ kantrybę bei technines žinias. Žinoma, kad galima pasirinkti patį lengviausią variantą (sunkumą) ir eiti paprasčiausiu keliu, tačiau tokiu atveju bus nesuprasta mintis, kurią norėjo perteikti kūrėjai „Polyphony Digital“ ir „PlayStation“. Juk kiekvienas savyje gali atrasti lenktynininką.
„Gran Turismo 7“
prekyboje pasirodo jau rytoj išskirtinai „PlayStation 4/5“ konsolėms