„Ratchet & Clank: Rift Apart“ apžvalga: pirmasis rimtas „PlayStation 5" pasispardymas

„PlayStation5“ pasirodė prieš daugiau nei pusę metų ir daugelis vis dar nerimauja, kad žaidimų, kurie būtų skirti tik šiai konsolei tikrai trūks. Būtent čia į pagalbą ir įžengė „Insomniac“ studija, kuri per paskutinius metus pristato jau antrąjį projektą, kuris yra prieinamas tik „PlayStation“ savininkams, tiksliau tik tiems, kurie turi naujausią jos versiją. Ši studija turi savitą stilių, kuris pasižymi galybe veiksmo, žaismo bei tuo, kad herojus jų žaidimuose valdyti yra iš tiesų malonu. Tai tarsi jau tapo jų išskirtiniu ženklu nuo pat „Sunset Overdrive“ iki „Žmogaus Voro“. Panašiai yra ir su jų naujausiu kūriniu „Ratchet & Clank: Rift Apart”, kuris yra tikra palaima akims ir tikrai ne dėl kažkokios didžiulės raiškos ar neregėtos grafikos, bet labiau dėl to, kad kiekviena, net ir pati smulkiausia, detalė atranda savąją vietą.

Franšizė, kuri yra tarsi šaudyklės ir „platformer“ žanrų mišinys, visais laikais buvo neatskiriama nuo „PlayStation“ konsolių ir 2016-ais buvo parodyta, kad „Ratchet & Clank“ arba pirmosios dalies remake‘as gali būti vadinamas vienu iš rimčiausių „Sony“ žaidimų kompiuterių flagmanų. Unikalūs sprendimai ir nebijojimas rizikuoti yra „Insomniac“ vizitine kortele ir panašu, kad greitai tai nesibaigs. „Rift Apart“ yra naujausia „Ratchet & Clank“ dalis, kuri puikiai išnaudoja „PlayStation5“ technines galimybes, o dar geriau yra tai, kad ji yra velniškai smagi ir tikrai nereikalaujanti tiek daug kantrybės kaip koks „Returnal“ ar „Demon‘s Souls“. Toliau ir bandysiu trumpai apžvelgti naujausią „PlayStation“ ekskliuzyvą ir kaip jis išnaudoja naujosios konsolės galimybes.

Žaidimo istorija

Labai trumpai. Ratchet yra gauruotas padaras, dar kitaip vadinamas lombaksas, kuris kaip ir yra vienintelis visoje visatoje (bent jau jis taip mano), o jam nuolatos padeda robotas Clank. Būtent apie šių dviejų bičiulių nuotykius ir sukasi visi šios populiarios „PlayStation“ veiksmas. Kadangi tai yra jau n-tas žaidimas franšizėje, tai ir kurioje vietoje prasideda veiksmas sunku nupasakoti, tačiau yra akivaizdu, kad tai nėra 2016-ųjų tęsinys. Kaip pasirodo, tas vienintelis savo rūšies atstovas nėra toks ir paskutinis, nes ne vienoje dalyje buvo sutiktas dar ne vienas lombaksas. Žodžiu, kaip ir demonstruotose klipuose ar demo versijoje veiksmas prasideda būtent taip: herojams yra surengiamas paradas, kuriame Clank‘as padovanoja Ratchet‘ui „Dimensionator“ prietaisą, kuris gali atverti vartus į kitas dimensijas, tačiau viskas persisuka į priešingą pusę kai pasirodo vienas iš pagrindinių blogiečių daktaras Nefarious. Trumpai tariant jis sugadina tą „šautuvą“ ir dėl to pasaulyje atsiranda įvairūs vartai ir perėjimai į kitas dimensijas. Dėl to herojų keliai išsiskiria ir jie nebesusiduria dar labai ilgai.

„Ratchet & Clank: Rift Apart“ pristatė dar vieną naują heroję Kit'ę, kuri buvo priversta bendrauti su Clank'u ir būtent jis ir pakeitė jos požiūrį į kitus robotus. Veiksmo čia tikrai yra daug, nes be originaliojo pasaulio čia yra dar ne viena neatrasta ir neištirinėta planeta. Kiekviena iš jų turi sąvuosius gyventojus, problemas bei galimybes. Tiesa, jų dydis dažniausiai apsiriboja tik pavieniais uostais, tačiau kartais jas galima pamatyti ir iš kitos pusės.

„Insomniac“ nepersistengia pasakodami istoriją, neapkrauna nereikalingomis dėtalėmis ir ji visada yra paprasta, tačiau suteikianti savitą malonumą. Taip yra ir šiuo atveju, nes dabar turime jau du lombaksus. Mūsų pažįstamą Ratchet‘ą ir kitoje dimensijoje gyvenančią Rivet‘ę. Clank‘as taip pat gauna savąją antrininkę Kit‘ę. Beveik visi ankstesniuose serijos žaidimuose sutikti veikėjai turi savąjį „aš“ kitoje dimensijoje, kurie yra jau labai panašūs į originalus, tačiau iš dalies ir skiriasi tik jų išvaizda. Galų gale, herojų keliai susiduria ir jie privalo sutvarkyti tą dimensijų atvėrimo ginklą ir sustabdyti daktarą Nefarius su savuoju antrininku imperatoriumi. Naujame pasaulyje yra daugybė vienur ar kitur matytų veikėjų, o tiksliau jų kopijų, kurios savo bendravimu ir išvaizda yra labai panašios į originalus.

Žaidimo grafika

Būtent čia labiausiai ir suspindėjo „PlayStation5“, nes „Ratchet & Clank: Rift Apart“ pavadinčiau geriausiai atrodančiu žaidimu per visą konsolių gyvavimo istoriją. Ir taip tikrai nėra dėl to, kad jis atrodo išskirtinai, o dėl to, kad viskas žiūrisi tikrai tobulai. Nemažai teigė, kad jį galima lyginti su Holivudo studijų animaciniais filmais, bet taip dar nėra, tačiau tikrai nedaug iki to trūksta. Atrodo, kad į kiekvieną herojaus veido mimiką ar net mažiausią pasaulio kampelį dizaineriai ir animatoriai įdėjo daugybę valandų darbo, todėl šis žaidimas yra tai ką kitos studijos bando pasiekti, tačiau joms vis kažko pritrūksta. Kartais net sunku suvokti kaip tiek daug smulkių detalių galima matyti vienu metu, bet čia į pagalbą ir ateina naujoji konsolė, kuri permeta į kitą pasaulį akimirksniu, ir čia jokie krovimosi langai beveik neegzistuoja.

Kalbant apie techninius parametrus čia yra panašiai kaip ir kitame „Insomniac“ projekte „Spider-Man: Miles Morales“. Žaidėjams suteikiama galimybė pasirinkti, kurį „Ratchet & Clank: Rift Apart“ aspektą maksimizuoti. Šiuo metu yra trys, tai yra „Fidelity“, „Performance“ ir „Performance+Raytracing“ režimai. Pirmasis iš jų demonstruoja geriausią grafiką stabiliu 30-ies kadrų per sekundę dažniu. Būtent jis ir žiūrisi geriausiai iš visų. Čia didžiausias dėmesys yra skiriamas žaidimo išvaizdai, nes kiekvienas šešėlis, kiekviena net ir smulkiausia detalė atrodo tikrai gražiai. Kitas režimas „Performance“ aukoja grafiką vardant stabilių 60-ies kadrų per sekundę. Būtent jį ir rekomenduočiau rinktis dėl to, kad tada „Ratchet & Clank“ valdosi maloniai ir čia manau, kad šaudyklių fanai man pritars. Dėl to vaizdai yra aukojami, tačiau ar kardinaliai skiriasi jo išvaizda nuo „Fidelity“ sunku pasakyti.

Apskritai, „Ratchet & Clank: Rift Apart“ jau galima pavadinti naujos kartos vaizdo žaidimu vien dėl to kaip jis žiūrisi. Matosi, kad kūrėjai tam dėmesio ir laiko tikrai nepagailėjo, o manau, kad man jo papildomai reklamuoti tikrai nereikia. Žemiau pateikiu naujausią pristatomąjį klipą, kuris kalba pats už save:

Žaidimo eiga ir valdymas

„Ratchet & Clank: Rift Apart“ yra trečiojo asmens šaudyklė, kurioje herojaus valdymas yra ypač svarbus. Jis yra beveik nepakitęs nuo 2016-ųjų versijos, tai yra nuolatos reikia manevruoti tarp priešiškai nusiteikusios aplinkos naudojant gervę ar mini teleportaciją. Kadangi veiksmo jame tikrai netrūksta ir neretai apsupa daugybė priešų, todėl žaibiškai persikelti į kitą žemėlapio pusę ir užklupti juos iš nugaros kartais gali padėti pakeisti net visą kovos eigą. Priešai čia užpuola ne po vieną, o dažniausiai net dešimtimis, todėl yra labai svarbu stebėti aplinką bei tinkamai ja pasinaudoti. Nuolatinis judėjimas čia yra vienas iš svarbiausių aspektų norint išvengti nuolatinio spaudimo.

Kitas svarbus aspektas yra ginklai, kurių yra tikrai nemažai. Nuo labiau tradicinių iki granatų, kurios net ir didžiausius priešininkus paverčia žole apaugusiomis statulomis – kiekvienas ras kaip susikomplektuoti savąjį arsenalą. Kiekvienas iš jų turi savąjį lygį, kuris kyla juo naudojantis, o tai leidžia juos tobulinti vietinėse parduotuvėlėse už specialius deimantus, kuriuos galima rasti atokesniuose ir sunkiau pasiekiamuose žemėlapio kampeliuose bei nugalint didžiuosius bosus.

Norėdami įveikti didelius atstumus herojai keliauja specialiais bėgiais arba net skraidančiais gyvūnais. Patys bėgiai nėra didžiulė naujiena žaidime ir net greičiau viena iš daugelio „Ratchet & Clank“ vizitinių kortelių, todėl yra smagu, kad tai nebuvo pašalinta. Būtent juose galima išvysti ir vienus iš įsimintiniausių „Rift Apart“ momentų.

Kitas svarbus aspektas yra mini žaidimai, kurie leidžia pailsėti nuo nuolatinio veiksmo. Viename iš jų yra valdomas Clank‘as, kuris virtualiame pasaulyje bando sutvarkyti susiliejančias dimensijas. Jo tikslas yra nukreipti jo pačio hologramas arba čia vadinamas galimybes iš taško A į tašką B. Kitas yra mini 3D šaudyklė arba robotuko Glitch‘o bandymas išvalyti kompiuterius nuo virusų. Kadangi jis yra panašus į vorą, tai ir nenuostabu, kad laipiojimas sienomis ar net lubomis jam tikrai nėra problema. Žinoma, kad visos šios užduotys nėra tokios sudėtingos kaip kituose „Ratchet & Clank“ žaidimuose, tačiau kartais vis tiek tenka pamiklinti smegenis. Na, o tiems, kas jų nemėgsta visada yra „skip“ mygtukas, tačiau norint pilnai patirti ką gali pasiūlyti šis žaidimas jų praleisti nerekomenduočiau.

Galutinis verdiktas

„Ratchet & Clank“ yra franšizė, kuri nuolatos maloniai stebina net ir pačius išrankiausius vaizdo žaidimų mėgėjus ir „Rift Apart“ tikrai nėra išimtis. Jis ne tik rodo kaip turi atrodyti žaidimai naujose konsolėse, bet ir svarbiausia yra smagus žaisti. „Insomniac“ yra ne vieną kartą pasakoję Ratchet‘to ir Clank‘o istoriją, tačiau Rivet‘ė ir kiti nauji veikėjai pridėjo dar daugiau gyvybės ir žavesio ir taip visų mėgstamai franšizei.

Istorija yra pasakojama nuosekliai be jokių nereikalingų ilgų dialogų, o dažnai naudojamas humoras tikrai jai nekenkia. Herojai yra tikrai įsimintini, tačiau ir su savomis problemomis. Pavyzdžiui, Ratchet‘as bijo ieškoti kitų lombaksų, tačiau vis tiek tai daro, o Rivet‘ė, praeityje turėjusi daugybę problemų su robotais po mažu pakeičia savo nuomonę ir tam labiausiai padeda tas pats Clank‘as. Per geras 20 valandų kiekvienas, nepaisant jų amžiaus, atras kažką naujo šioje išvaizdžioje kelionėje ir garantuoju, kad daugeliui „Ratchet & Clank: Rift Apart“ paliks neišdildomą įspūdį. Dabar telieka laukti naujausio „Insomniac“ projekto, kuris nepasirodys taip greitai, bet tikrai neturėtų būti prastesnis nei paskutinieji du.

Smagu matyti, kad žaidimas nebuvo nukeltas kaip šiomis dienomis jau yra įprasta, o pasirodė pagal kūrėjų nusibrėžtą grafiką, tačiau šiek tiek gaila, kad jis greičiausiai nublanks prieš kitus būsimus „PlayStation“ ekskliuzyvus. Jeigu turite „PS5“ ir galvojate ką nuveikti šį savaitgalį, tai „Ratchet & Clank: Rift Apart“ yra puikus būdas tai padaryti.

„Ratchet & Clank: Rift Apart“ prekyboje pasirodo jau birželio 11-tą dieną ir yra prieinamas išskirtinai tik „PlayStation5“ savininkams.

Tai yra pranešimas spaudai, o jo turinys nebūtinai atitinka redakcijos nuomonę, požiūrį ar įsitikinimus. Už pranešimo turinį neatsakome.

Kol kas komentarų nėra.

Įvertinimas

Grafika 10 10 Garso takelis 9 9 Istorija 9 9 Žaismas 8 8

Privalumai

  • Fantastiškai išnaudojamos PS5 galimybės
  • Performance ir fidelity režimai
  • Žaidėjai nėra aprkraunami nereikalingomis detalėmis ir informacija

Trūkumai

  • Per trumpa istorija
  • Interaktyvūs mini žaidimai
  • Ratchet'o ir Rivet'ės valdymas yra identiškas. Trūksta unikalumo