2018-ieji turbūt buvo vieni iš geriausių metų visiems vaizdo žaidimų mėgėjams. „Red Dead Redemption 2“, „Marvel‘s SpiderMan“, „Assassin‘s Creed: Odyssey“, „Super Smash Bros: Ultimate“, „Monster Hunter: World“, platformer žanro deimantas „Celeste“ ir dar daugybė kitų puikių projektų, tačiau iš visų jų tuomet labiausiai išsiskyrė „God of War“, kuris susižėrė daugiausiai apdovanojimų bei tarsi įrodė kad „PlayStation 4“ yra konsolė numeris vienas ir jos pagrindiniai konkurentai atsilieka ištisais dešimtmečiais su savo ekskliuzyvais. Žinoma, kad iki šios savaitės juo džiaugtis galėjo tik „PlayStation“ savininkai, tačiau ganėtinai netikėtai, dar praėjusį rudenį buvo pranešta, kad paskutinioji karo dievo dalis bus prieinama ir asmeniniuose kompiuteriuose.
Atrodo, kad kam gi „Sony“ reikia terliotis ir vieną iš geriausiai parduodamų projektų per prievartą stumti į naujas platformas. Vien tik skaičiai kalba patys už save: oficialiai pripažintą geriausią 2018-ųjų žaidimą įsigijo beveik 20 milijonų vartotojų visame pasaulyje. Pagal tai atrodo, jog vargti čia net nėra verta, nes asmeninių kompiuterių vartotojai tikrai nesudarys panašių pardavimų skaičiaus, bet jau kurį laiką yra matoma tendencija, kad „PlayStation“ ekskliuzyvai vis dažniau atsiranda „Steam“ platformoje ir nebelieka tik konsolių savininkų pasigyrimo objektu, o vienas geriausias iš jų, tai yra „God of War“, tikrai netūrėtų likti nuošalyje. Todėl nenuostabu, kad vienas iš mano asmeninių favoritų pasieks ir asmeninius kompiuterius. Būtent šią versiją žemiau ir apžvelgsiu.
Žaidimo istorija
„God of War“ franšizė visais laikais pasižymėjo tuo, kad šiuose žaidimuose kūrėjai atmosferai ir pasakojimui skiria labai daug dėmesio. Iš pirmo žvilgsnio atrodytų, kad „Santa Monica Studios“ nepersistengė ir pasiėmė „The Last of Us“ istoriją ir nukėlė ją į senesnius laikus: vidutinio amžiaus, nusivylęs gyvenimu bei slepiantis savo praeitį vyras turi nuvesti niekam tikusį vaiką į kažkokį išsvajotą, mistinį kraštą. Iš dalies taip ir yra, tačiau iš dalies ir ne, nes žaidimas pasakoja kvapą gniaužiančią, išskirtinę istoriją, kuri tikrai nepaliks abejingų, nestokos humoro, kuris bus vietoje ir reikiamu laiku ir tikrai nekenks bei supažindins visus su skandinavų mitologija. Gerai, gal čia ir nebus parodyti patys svarbiausi to mitologinio laikotarpio dievai, bet apie juos bus užiminta ne vieną kartą, o tai jau yra nebloga pradžia. Veiksmas čia prasideda ganėtinai keistai, nes pagrindinis herojus Kratos, išgalabijęs beveik visus senovės Graikijos dievus bei kitas mistines būtybes, atsiranda Midgarde arba Manheime ir ten pradeda gyvenimą iš naujo, tai yra susituokia, susilaukia sūnaus, tačiau šeimyninė laimė jam tęsiasi neilgai. Veiksmas prasideda labai greitai ir tęsiasi ganėtinai ilgai – iš karto po apmokymų arba dar jiems net nepasibaigus, herojus yra įtraukiamas į vieną iš įspūdingiausių ir įsimintiniausių dvikovų per visą franšizės istoriją ir likusį žaidimą tarsi yra bandoma visa tai prisivyti.
Atsižvelgiant į tempą, tai žaidimą praeiti nuo pradžios iki pabaigos užtrunka apie 20-25 valandas. Čia žinoma, neištyrinėjant skandinavų mitologijos pasakų, neaplankant visų mistinių pasaulių ir be turbūt labiausiai kantrybės reikalaujančių kovų su valkirijomis. Norintiems viską išbandyti, veiksmas prasitęsia iki kokių 50-60 valandų, o atsižvelgiant į paskutiniųjų metų tendencijas, tai yra ganėtinai nemažai. Ir istorija čia nėra pasakojama monotoniškai. Žaidėjams nuolatos parodomos naujas detalės, o tada jie yra priverčiami su nekantrumu laukti, kas laukia už sekančio kampo bei stebėti Kratos metamorfozę iš šalto, nejautraus antžmogio į veikėją, prie kurio galima labai lengvai prisirišti.
Žaidimo grafika
Iš techninės pusės „God of War“ asmeniniuose kompiuteriuose atrodo dar įspūdingiau nei konsolėse. Negalima sakyti, kad „PlayStation 4“ žaidimų kompiuteryje jis atrodė blogai, bet „PlayStation 5“ versija šį projektą pademonstravo visu gražumu, tačiau dabar vis dėl to, geriausiai žiūrisi versiją, kurią galima rasti „Steam“ platformoje. Kiekvienas žaidimo kadras yra pilnas detalių, nuo milžiniškų pasaulių vaizdų iki mažiausių smulkmenų Kratos šarvuose ir tai yra akivaizdžiai matoma iš karto, vos tik įsijungus „God of War“. Panašu, kad nebuvo apsiribota paprasčiausiu perkėlimu, o buvo rimtai pakoreguoti ir pagrindiniai žaidimo grafiniai aspektai. Taip pat ši versija veikia tiesiog puikiai iš sisteminės pusės ir lenkia konsoles (ypač „PlayStation 4) savo technininėmis charakteristikomis. Natūralu, kad stacionariame kompiuteryje norisi matyti mažiausiai 60 kadrų per sekundę, nes kiekviena kovų detalė yra ypač svarbi, o ką jau kalbėti apie galingesnes „dėžes“, kurioms ir 100 fps‘ų bus ne problema.
Išbandę „God of War“ su „PlayStation 5“ puikiai supras, ką aš turiu omenyje, tačiau ją galingi stacionarai gali aplenkti net kelis kartus, o tokio pobūdžio žaidimuose, kuriuose yra reikalinga reakcija, tai yra ypač svarbu. Tiesa, ne visi asmeniniai kompiuteriai pasieks tuos 60 kadrų per sekundę su 1080p raiška ir ultra grafika, tačiau maniškis su „nVidia 3060ti“ puikiai su tuo susidorojo, o tai reiškia, kad vizualiai įspūdingai atrodantis „God of War“ nėra tiek daug reikalaujantis. Tam, kad būtų paprasčiau suprasti, žemiau pateikiu kūrėjų nurodytus sisteminius reikalavimus:
Žaidimo eiga ir valdymas
„God of War“ yra veiksmo ir nuotykių žaidimas, kuriame yra suteikiama galimybė įsikūnyti į karo dievo Kratos kailį. Šiame projekte panašumų į „Dark Souls“ tikrai netrūksta, nes kovos ir valdymas yra labai panašūs, tačiau čia bent jau galima pasikeisti sunkumo lygį, kuris prieš tas nelemtas valkirijas vis tiek nelabai padeda. Istorijai tai labai nekenkia, bet norint pasiekti tą šimtaprocentinį užbaigimą, tai gali tikrai pakišti koją. Adaptacija nuo „DualShock“ ar „DualSense“ pulto prie klaviatūros ir pelės čia nėra sunki, o net pasakyčiau, kad net ganėtinai lengva, tačiau kai kurie valdymo sprendimai galėjo būti kitokie, tačiau juos nesunkiai galima pasikeisti pačiame žaidimo meniu. Didesnių trūkumų ir sisteminių klaidų nepastebėjau, todėl drąsiai galiu jį rekomenduoti asmeninių kompiuterių savininkams.
Apskritai yra sunku pastebėti kažkokių naujų trūkumų, tačiau senieji liko nepakitę, tai yra RPG žanro elementai, kurie smarkiai sulėtina žaidimo tempą. Gerai, kad čia buvo išspręsta nemažai ankstesniųjų dalių problemų, o turbūt pagrindinė iš jų buvo įvairios dėlionės, kurias čia puikiai pakeičia animuotos scenos, o jos tikrai yra malonios akiai bei ganėtinai įdomios ir be ištisas minutes trunkančių nereikšmingų dialogų.
Galutinis verdiktas
Sunku ginčytis, kad „God of War“ yra išskirtinis žaidimas, kuris vizualiai atrodo nepriekaištingai, bet jo galimybes dar geriau pademonstruoja asmeniniai kompiuteriai, kurie gali ženkliai daugiau nei konsolės. Tiems, kurie neturi „PlayStation“ ar paprasčiausiai nenori jo išbandyti per televizorių, tai dabar jie drąsiai gali tai padaryti monitoriuje.
Tai yra vienas iš populiariausių 2018-ųjų žaidimų ir ne be reikalo, o jo atvykimas į „Steam“ platformą tikrai yra sveikintinas, bet dabar daugelio žvilgsniai turėtų krypti į kitus „Sony“ ekskliuzyvus. Be „Horizon: Zero Dawn“ ar „Days Gone“, dar taip pat laukiama panašios procedūros su „Uncharted“, tačiau dabar galima pradėti dairytis į nelabai tolimą ateitį. „PlayStation“ turi galybę išskirtinių vaizdo žaidimų („Ghost of Tsushima“, „Bloodborne“ ar „The Last of Us“), todėl „God of War“ sėkmė gali paskatinti ir jų asmeninių kompiuterių versijų atsiradimą, o tai tikrai geras sprendimas visų, kurie nenori pirkti konsolės, atžvilgiu.
Tiesa, gali būti, kad tai yra net sprendimas, susijęs su šio žaidimo tęsiniu „God of War: Ragnarok“, kuris remiantis pirminiais duomenimis, turėtų pasirodyti dar iki metų pabaigos. Trumpai tariant, galbūt taip bus dar labiau padidintas „PlayStation“ konsolių populiarumas, nes akivaizdu, kad taip bus pritraukta daugiau norinčių išbandyti ir antrąją karo dievo Kratos ir jo sūnaus Atreus nuotykių dalį. Iš tikrųjų tai net nėra svarbu, nes kad kaip ten bebūtų, bet asmeninių kompiuterių versiją yra tikrai verta išbandyti.
„God of War“ jau rytoj bus prieinamas asmeniniuose kompiuteriuose per „Epic Games“ ir „Steam“ platformas.