Neseniai paskelbtame tyrime gilintasi į „Denuvo“ poveikį kompiuterinių žaidimų pajamų generavimui. Šis tyrimas pavadintas „Denuvo skaitmeninių teisių valdymo poveikis asmeninių kompiuterių vaizdo žaidimų pajamoms“, kurį atliko William M. Volckmann II ir Šiaurės Karolinos universitetas.
Didžiausi 2024 metų išpardavimai – „Aliexpress“ nuolaidos net iki 80% - spauskite čia ir pasinaudokite dabar
Tyrime nagrinėjami 86 „Denuvo“ apsaugoti žaidimai, išleisti „Steam“ sistemoje nuo 2014 m. rugsėjo mėn. iki 2022 m. pabaigos. Tyrime nagrinėjamas DRM apsaugos poveikis pardavimams pagal scenarijus prieš ir po žaidimo nulaužimo (Prieš ir po crack‘o atsiradimo).
Tačiau reikėtų pažymėti, kad tyrime pripažįstama, jog kiekybiškai įvertinti „Denuvo“ finansinį poveikį sudėtinga, nes trūksta viešai prieinamų daugumos žaidimų pardavimo duomenų.
Tyrime nustatyta, kad piratavimas gali lemti vidutinį 20 % pajamų sumažėjimą, jei „Denuvo“ nulaužiamas greitai. Tai reiškia, kad ankstyvas „Denuvo“ apsaugotų žaidimų nulaužimas gali turėti didelį poveikį pardavimo pajamoms. Apskritai tyrime teigiama, kad „Denuvo“ DRM nuo piratavimo apsaugo vidutiniškai 15 proc., o mediana – 20 proc. visų žaidimų pajamų. Pranešama, kad be „Denuvo“ šie pinigai prarandami dėl žaidimų piratavimo asmeniniuose kompiuteriuose.
Atkreipkite dėmesį, kad šiame tyrime nustatyta, jog laikui bėgant „Denuvo“ veiksmingumas mažėja. Praėjus 12 savaičių nuo žaidimo išleidimo, tyrime nustatyta, kad, pasirodžius nulaužtai žaidimo versijai, vidutiniškai prarandama 0 proc. pajamų. Todėl galima daryti išvadą, kad „Denuvo“ turėtų būti pašalinta iš visų žaidimų praėjus maždaug trims mėnesiams nuo jų išleidimo.
Remiantis šiuo tyrimu, ilgalaikis „Denuvo“ naudojimas nėra naudingas siekiant apsaugoti žaidimų pardavimus. Jei kūrėjai išleidžia daugiau pinigų ilgoms DRM sutartims, jie paprasčiausiai švaistosi pinigais. Jei šio tyrimo duomenys yra tikslūs, teigiamo poveikio verslui neturi tai, kad „Denuvo“ DRM apsauga žaidime naudojama ilgiau nei tris mėnesius.