Kaip internetas pakeitė muzikos industriją: nuo nelegalaus mp3 iki NFT hito

Lukas Snarskis

2022-11-03, 09:12

0 komentarų

Šiandien interneto dėka muzika pasiekiama lengviau nei bet kada anksčiau, o tokios skaitmeninės muzikos platformos kaip „Spotify“, „Apple Music“, „SoundCloud“, „Tidal“ ir daugelis kitų atveria praktiškai neribotas klausymosi galimybes. Tačiau atlikėjas Domantas Razauskas akcentuoja, kad tuo pačiu tokia laisvė kelia naujus klausimus apie muzikos vaidmenį ir prasmę, sąžiningą atlygį atlikėjams ir tolimesnę muzikos perdavimo būdų raidą.

Gaukite ‎100€ kuponų rinkinį ir 30% nuolaidą pirmam apsipirkimui „Temu“ parduotuvėje
Kaip internetas pakeitė muzikos industriją: nuo nelegalaus mp3 iki NFT hito

Skaitmeninės muzikos platformos muziką padarė pasiekiamą visur ir visada. Kiekvieną mėnesį už nedidelį prenumeratos mokestį ar netgi visai nemokamai klausytojai gali pasiekti milijonus dainų, DJ miksų, tinklalaidžių, baltojo triukšmo ir neišsenkamas valandas kito garsinio turinio. Maža to, skaitmeninių platformų algoritmai pagal klausytojo skonį pateikia muzikos rekomendacijas, sudaro naujus grojaraščius ir taip padeda atrasti naujus atlikėjus.

„Klausytis muzikos internetu neabejotinai yra patogu, tačiau tai darydamas dažnas net nesusimąsto, kad tai yra įmanoma tik dėl modernios ryšių infrastruktūros. Greitas ir visur pasiekiamas interneto ryšys yra skaitmeninių muzikos platformų suklestėjimo sąlyga. Muzikai persikėlus į interneto „debesis“ išnyko daugelis barjerų, o savo mėgstama muzika tapo įmanoma legaliai mėgautis iš esmės bet kur ir bet kada. Tereikia parsisiųsti skaitmeninės muzikos programėlę, tokią kaip, pavyzdžiui, „Spotify““, – sako telekomunikacijų bendrovės „Telia“ išmaniųjų įrenginių ekspertas Simonas Tilindis.

Gelbėjimosi ratas ar nusistovėjusios tvarkos griovimas?

Jungtinės Karalystės Konkurencijos ir rinkos tarybos atliktas muzikos industrijos tyrimas rodo, kad skaitmeninės muzikos platformos pasirodė rinkai itin svarbiu metu. Jungtinėje Karalystėje, skaičiuojant laikotarpį nuo 2001-ųjų iki 2015-ųjų, pajamos iš muzikos įrašų krito maždaug 60 proc. Šią mažėjimo tendenciją pakeitė tik praėjusio dešimtmečio viduryje išmaniuosiuose įrenginiuose įsitvirtinusios skaitmeninės muzikos transliavimo platformos. Nuo 2015-ųjų iki 2021-ųjų metų muzikos įrašų industrija vėl išgyvena net 45 proc. pajamų augimą.

Tokie industrijos pokyčiai, be abejo, turėjo pakeisti ir vyraujančius verslo modelius. Pirmiausiai, vertėtų pastebėti sumažėjusius leidybos kaštus – kompaktiniams diskams bei vinilinėms plokštelėms užimant labiau kolekcinę nei funkcinę rolę jų poreikis mažėjo. Tuo metu įrašų įkėlimo į platformas kaštai išlieka minimalūs. Tai pakeitė ir pajamų modelį – jei išleidus albumą pajamas ribotą laiką generuodavo jo pardavimai, dabartinėje rinkoje uždirbama be pertraukos visus metus, atsižvelgiant į įrašų perklausas. Atlikėjams vis mažiau priklausant nuo pajamų iš albumų, vis daugiau jų renkasi leisti singlus.

Rinkos tyrimų organizacijos „Grand View Research“ duomenimis, pasaulinė skaitmeninių muzikos platformų rinka 2021 metais siekė 30,3 mlrd. eurų. Prognozuojama, kad iki 2030 metų ji kasmet augs vidutiniškai po 15 proc. Muzikos industrija, tikėtina, ateityje tik dar labiau priklausys nuo skaitmeninių muzikos platformų. Jau dabar matome jų žingsnius ir į įrašų leidybos sritį. Jei ši tendencija tęsis ir toliau, tikėtina, kad tai gali iš esmės pakeisti per dešimtmečius nusistovėjusias muzikos industrijos praktikas.

Atlikėjai mato ir privalumų, ir trūkumų

Dainų autorius, atlikėjas, poetas, Lietuvos atlikėjų asociacijos AGATA tarybos pirmininkas Domantas Razauskas sako, kad skaitmenininės muzikos platformos padarė įtakos visoms muzikos industrijos grandims – nuo kūrimo, prodiusavimo ir leidybos iki įrašų platinimo ir rinkodaros. Maža to, keliais kompiuterio pelės spragtelėjimais ar telefono ekrano spustelėjimais pasiekiami beribiai muzikos vandenynai iš esmės pakeitė klausytojų santykį su ja ir atlikėjais.

„Tokių platformų kaip „Spotify“ patogumas klausytojui nenuneigiamas. Atlikėjams jos taip pat suteikia daugiau galimybių būti atrastiems ir išgirstiems. Visgi skaitmeninių platformų, kaip dominuojančios muzikos klausymo priemonės, įsigalėjimas turi ir savų minusų. Pavyzdžiui, daug diskutuojama sąžiningo atlygio atlikėjams klausimais. Daugeliu atvejų už dainų perklausas platformose muzikos kūrėjams tenka tik labai nedidelė suma. Savo ruožtu klausytojai pratinami muzikos tiesiogiai nepirkti, net jei kas mėnesį platformoms moka už prenumeratą“, – sako D. Razauskas.

Industrija segmentuojasi

D. Razauskas pasakoja, kad skaitmeninės platformos prisidėjo prie muzikos tapimo greitojo vartojimo preke ir pakeitė muzikos kaip meno ir klausymosi kaip ritualo suvokimą. Milžiniškos skaitmeninės įrašų kolekcijos yra greitai pasiekiamos, tačiau paprastai nesuteikia aukštos kokybės muzikos klausymosi patirties. Stilių populiarumo ciklai tampa vis trumpesni, vienas populiarias dainas ir atlikėjus greitai keičia kiti, o išliekamoji vertė mažėja. Patys atlikėjai taip pat vis rečiau galvoja apie muzikinio albumo, kaip vientiso kūrinio, formatą. Dažniau siekiama kurti populiarius hitus, įsimenančius muzikinius motyvus.

„Visgi galima pastebėti ir atsaką į tai – vis daugiau dėmesio sulaukia atlikėjams draugiškesnės platformos ar tos, kurios prioritetą teikia muzikos kokybei. Muzikos platformų rinka segmentuojasi ir prisitaiko prie skirtingų klausytojų poreikių. Taip pat jaučiamas ir atsigręžimas į muzikos klausymąsi kaip ritualą – tą liudija, pavyzdžiui, vinilinės plokštelės renesansas. Manau, kad visuomet bus melomanų, kurie muziką traktuos, visų pirma, kaip meną, kuris reikalauja nuoseklaus, „lėto“ ir atidaus klausymosi. Bet kuriuo atveju, muzikos klausymosi horizontai plečiasi, o kiekvienas žmogus šiandien turi daugiau galimybių rinktis, kokiu būdu muzikos klausytis, o tai, žinoma, yra gerai“, – sako D. Razauskas.

Naujausios skaitmeninės muzikos eros pradžia?

Žvelgiant į tolimesnę ateitį, skaitmeninės muzikos platformos toliau evoliucionuos ir žengs į naujas sritis, tokias kaip virtuali realybė, „Metaverse“ ar NFT (angl. non-fungible token). Šios technologijos gali atversti dar vieną intriguojantį lapą muzikos industrijos evoliucijoje. Jau šiandien įmanoma virtualiai dalyvauti populiarių atlikėjų koncertuose ar festivaliuose, eksperimentai su blokų grandinės ir NFT technologijomis žada daugiau galios ir kontrolės suteikti atlikėjams bei jų gerbėjams, taip sumažinant tarpininkų įtaką.

Pavyzdžiui, su unikaliu ir nesuklastojamu NFT kodu ir išmaniaisiais kontraktais susieti muzikiniai failai atlikėjui gali generuoti pajamas už bet kurį kūrinio perpardavimą. Savo ruožtu klausytojai gali įgyti teisę į unikalų muzikos kūrinį ir disponuoti juo kaip potencialiai vertingu skaitmeniniu resursu, o tuo pačiu svariau prisidėti prie mėgstamų atlikėjų sėkmės.

Kad ir kokia ateitis laukia skaitmeninių muzikos platformų, be jų suteiktų privalumų muzikos klausymasis nebeįsivaizduojamas.

0 komentarų

Rašyti komentarą

Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.

Taip pat skaitykite

„Sony“ išleidžia plačios diafragmos, plačiakampį, priartinantį „G Lens™ FE 16-25mm F2.8 G“ objektyvą

Pranešimas spaudai

2024-04-17, 19:54

0 komentarų

„Sony“ džiaugiasi galėdami pranešti apie naujausią pilno kadro α™ (Alpha™) E-mount objektyvų linijos papildymą. FE 16-25mm F2.8 G yra plačios diafragmos objektyvas, išlaikantis maksimalią F2.8 diafragmą pilname židinio nuotolio diapazone - nuo 16 iki 25 mm.

Gaukite ‎100€ kuponų rinkinį ir 30% nuolaidą pirmam apsipirkimui „Temu“ parduotuvėje
„Sony“ išleidžia plačios diafragmos, plačiakampį, priartinantį „G Lens™ FE 16-25mm F2.8 G“ objektyvą

„Sony“ džiaugiasi galėdami pranešti apie naujausią pilno kadro α™ (Alpha™) E-mount objektyvų linijos papildymą. FE 16-25mm F2.8 G yra plačios diafragmos objektyvas, išlaikantis maksimalią F2.8 diafragmą pilname židinio nuotolio diapazone - nuo 16 iki 25 mm.

Gaukite ‎100€ kuponų rinkinį ir 30% nuolaidą pirmam apsipirkimui „Temu“ parduotuvėje

Dėka lengvos bei kompaktiškos konstrukcijos, objektyvas ne tik užtikrina aukščiausią vaizdų kokybę, tačiau ir yra patogus nešioti.

Naujasis objektyvas pasižymi didele raiška, puikiu bokeh efektu ir greitu, tiksliu, tyliu automatiniu fokusavimu. Įspūdingai lengvas, 409 g sveriantis objektyvas lengvai nešiojamas, todėl galite lengvai mėgautis kasdieniu fotografavimu, iš perspektyvos, kurią galima išgauti tik naudojant plačiakampį objektyvą.

Objektyvas turi tą patį filtro skersmenį, darbines savybes ir yra beveik tokio pat dydžio bei svorio kaip ir 2024 m. vasario mėn. paskelbtas „FE 24-50mm F2.8 G“, todėl lengva fotografuoti fotoaparatą laikant tiek rankose, tiek naudojant stabilizatorių.

„FE 16-25mm F2.8 G“ praplečia tiek fotografijos tiek videografijos galimybes fiksuojant įvairias scenas, pavyzdžiui kraštovaizdžius, architektūrą ar portretus.

Pagrindinės FE 16-25mm F2.8 G savybės

  • Kompaktiškas ir lengvas dizainas su naujausia optine ir mechanine konstrukcija.

  • Filtro skersmuo φ67 mm, didžiausias skersmuo 74,8 mm, ilgis 91,4 mm, svoris apie 409 g.

  • Efektyviai išdėstant tris ypač mažos dispersijos stiklus ir keturis asferinius lęšius, įskaitant vieną mažos dispersijos asferinį lęšį, sumažinamos įvairios aberacijos, pvz., chromatinė aberacija, ir pasiekiamas aukštos skiriamosios gebos vaizdas nuo ekrano centro iki kampo.

  • 11 lapelių žiedinė diafragma ir sferinių aberacijų optimizavimas užtikrina gražų bokeh efektą, kuris yra skiriamasis „Sony G“ objektyvų bruožas.

  • Labai gera fotografavimo stambiu planu geba - mažiausias fotografavimo atstumas yra 0,18 m, o didžiausias didinimas - 0,20x.

  • Įmontuoti du linijiniai varikliai leidžia greitai, tiksliai, bei tyliai fokusuoti net ir greitai judančius objektus. Taip pat palaikomas greitas, nepertraukiamas fotografavimas su AF/AE sekimu iki maždaug 120 kadrų per sekundę kartu su α9 III pilno kadro veidrodiniu fotoaparatu. Sklandus sekimas net ir filmuojant 4K120p/FHD240p didelės kadrų spartos vaizdo įrašus, kuriems reikia tikslaus fokusavimo. Naudojant rankinį fokusavimą, linijinis atsakas leidžia tiksliai išgauti aukštos kokybės vaizdą.

  • Kvėpavimo kompensacija leidžia stabilizuoti vaizdą filmuojant.

  • Suderinamas su α serijos fotoaparato vaizdo stabilizavimo funkcija „Active mode“, pasiekiamas aukštas vaizdo stabilizavimo efektas.

  • Ypač patogus valdymas naudojant fokusavimo išlaikymo mygtuką, diafragmos žiedą, diafragmos paspaudimo įjungimo / išjungimo jungiklį ir fokusavimo režimo jungiklį.

  • Sukurtas taip, kad būtų atsparus dulkėms ir drėgmei, padengtas fluoro danga, neleidžiančia purvui prilipti prie priekinio objektyvo paviršiaus.

Kaina ir prieinamumas

Naująjį FE 16-25 mm F2,8 G bus galima įsigyti xx m. už maždaug xxx. Jį parduos „Sony“ įgaliotieji platintojai visoje Europoje.

Čia galima rasti įvairių išskirtinių istorijų, vaizdo įrašų ir įdomaus naujo turinio, nufilmuoto naujausiais fotoaparatais ir kitais „Sony“ gaminiais. „Sony“ Europos fotografijos centras prieinamas 22 kalbomis, jame pateikiamos naujienos, konkursai ir naujausias „Sony“ renginių kiekvienoje šalyje sąrašas.

0 komentarų

Rašyti komentarą

Prašome gerbti kitus komentatorius. Gerų diskusijų! Apsauga nuo robotų rūpinasi reCAPTCHA ir yra taikoma „Google“ privatumo politika ir naudojimosi sąlygos.

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas